#PoznajPolskę

Dzień 1
W ramach projektu #PoznajPolskę w dniach 16,17,18 maja 2022 r. nasi uczniowie z klas drugich oraz pierwszych jako reprezentanci technikum geodezyjnego, rachunkowości, żywienia i usług gastronomicznych, informatycznego oraz hotelarskiego ruszyli na trzydniowy podbój województwa małopolskiego BOCHNIA ZAKOPANE - KRAKÓW
Pierwszą przystanią była zabytkowa kopalnia soli w Bochni. Prawie 3 km spaceru po chodnikach Kopalni, 300 metrów pod ziemią. Zwiedzanie miało charakter podróży w czasie. Zobaczyliśmy unikatowe komory solne o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, piękne wykute w skale kaplice, rzeźby solne oraz narzędzia i urządzenia górnicze tworzące wyjątkowe, zadziwiające podziemne miasto. Efektem specjalnym było słuchowisko przestrzenne oraz interaktywne prezentacje ukazujące rozwój techniki górniczej na przestrzeni wieków.

Dzień 2
Poranek wtorkowy powitał nas lekko zachmurzonym niebem lecz nie zniechęciło to nas do wyprawy w góry 😊. Dobry humor, pozytywne nastawienie i przede wszystkim łaknienie ujrzenia urokliwych, jedynych w swoim rodzaju zapierających dech w piersiach widoków, pozwolił nam realizację zwiedzania i podziwiania tych pięknych terenów, a czyste, świeże i rześkie powietrze dodawało nam otuchy. Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od skoczni narciarskiej - Wielka Krokiew, znajdująca się u stóp Tatrzańskiego Parku Narodowego, by dotrzeć na Sarnią Skałę w Tatrach położoną na wysokości 1377 m n.p.m., na którą prowadziły dość strome, śliskie kamienne stopnie. Po drodze mijaliśmy m.in. Dolinę Białego, Polanę Strążyską, Wodospad Siklawica oraz Czerwoną Przełęcz . Dla niektórych był to nie lada wyczyn, w drodze złapał nas deszczyk, ale mimo tego wszyscy dotarli na miejsce skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Zakopanego i widok na Giewont.
Po tak wyczerpującej wspinaczce udaliśmy się jeszcze do Zakopanego do Muzeum Tatrzańskiego stylu zakopiańskiego w willi Koliba, a następnie na słynne Krupówki. Ostatnim punktem zwiedzania tego dnia w drodze powrotnej na kwaterę było Sanktuarium Matki Bożej Jasnogórskiej na Bachledówce, położone na wzniesieniu Podgórza Spisko-Gubałowskim, w którym to spotkała nas miła niespodzianka, przywitał nas proboszcza tegoż Sanktuarium o. Jerzy Kielech, który przybliżył nam pamięć o dwóch wielkich Polakach Prymasie Tysiąclecia kardynale Stefanie Wyszyńskim i naszym ukochanym Ojcu Świętym Janie Pawle II.

Dzień 3
Ostatni dzień na Podhalu powitał nas i pożegnał piękną słoneczną pogodą. Po śniadaniu kierunek obraliśmy na Kraków, gdzie urokliwymi jego uliczkami razem z przewodnikiem spacerowaliśmy zwiedzając jego najstarszą część Królewską w tym Wzgórze Wawelskie, Katedrę Wawelską wraz z Dzwonem Zygmunta, pomnik Smoka Wawelskiego oraz opowieści o tym jak królowie dawniej na zamku żyli. Spacer po Krakowie zakończyliśmy Bulwarami Wślanymi oraz po pięknym kolorowym i gwarnym Rynku Głównym.

Opiekunowie w składzie Beata Długaszek, Agnieszka Wałachowska oraz Sławomir Wałachowski dziękują bardzo wszystkim uczestnikom za udany wyjazd integracyjno-edukacyjny, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem waszej wysokiej kultury osobistej oraz chęci na kształcenie własnej postawy wobec poznawania historii Polski oraz zwiedzania jej pięknych zakątków.